Institution D.O.L. - (Cultural) Death by Consumerism / Die Macht | ||
|
||
Itävaltalaisen Institution D.O.L:n esikoislevy vuodelta 2000. Tyyli on vahvasti saksalaiseen koulukuntaan ankkuroitua perus-industrialia, kenties keskivertoa eklektisemmällä otteella. |
Artisti: Institution D.O.L. |
|
Sampleja vanhoista kappaleista, lo-fi voimaelektroniikkaa ja rätinämyrskyjä. Mukana yksi oudompi instrumentaali, Memories in a Japanese Nightclub, jonka orientaaliset sävelet eivät oikein istu muuhun levyyn. Muuten levy on ehkä hieman keskivertoa vahvempaa, vaihtelevasta tyylistä huolimatta punainen lanka pysyy joten kuten käsissä ja monet levyn ideat, kuten Whatsoever is -kappaleen tapa yhdistellä voimaelektroniikkaa ja rumpubiittejä, ovat toimivia mutta kaipaisivat hiomista. Jokseenkin Propergolin tai Dagda Morin mieleen tuovat voimaelektroniikkaosiot toimivat parhaiten, mutta levyltä jäävät kuitenkin puuttumaan ne todella vahvat hetket. Lupaava ja toimiva mutta ei mitenkään erityisen hyvä. John Björkman |
||
|
||
|
||
This debut album of Austrian Institution
D.O.L. from 2000 contains basic industrial strongly anchored in the German
school, with a somewhat more eclectic approach than average.
Samples from old songs and movies, lo-fi power electronics and storms of distortion. It includes one weird instrumental, Memories in a Japanese Nightclub, whose oriental tunes fit quite poorly into the album. Otherwise the album is a bit above the average level. Despite the varying style, there is a continuity holding the album together, at least somewhat, and many ideas on the album, such as the way of combining power electronics and beats on the track Whatsoever is, are good but need to be taken further. The more industrial tracks in the vein of Propergol and Dagda Mor work best, however the album lacks really strong material. A promising album that works, but not outstanding. John Björkman |