Noises of Russia – Experimental Structure

Experimental Structure on taltiointi live-improvisaatiosta vuodelta 2008. Noises of Russian Gosha Solnzevin ohella soittamssa (ja tekemässä paljon muutakin) ovat Nikolay Kalmykov (Hladna), M.M. (Kryptogen Rundfunk), Igor Potsukailo (Bardoseneticcube) ja Evgeny Savenko (Lunar Abyss Deus Organum), sekä VJ Alco (videoprojektiossa) ja Grigory Glazunov (ODDDance Theatre + butoh-tanssi). Alku pienine kolinoineen ja lausuvine huutoineen on todella vahva ja painostava.

Artisti: Noises of Russia
Formaatti: CD
Levy-yhtiö: Zhelezobeton
Julkaisuvuosi: 2008
Painos: 250 kpl
Kesto: 46:12
Kappaleita: 10

Tästä kuitenkin pian hajotaan erilaisiin sekaviin osiin, joista jotkut (esim. punnerruksien aikaiselta huokailulta kuulostava kohta) eivät toimi lainkaan. Toiset taas ovat erinomaisia, varsinkin viitosraidan New Orthodox Line –henkiset hypnoottiset vaiheet, mutta itse kokonaisuus on yksinkertaisesti liian hajanainen. Tulee sellainen olo, että kyseinen keikka oli ehkä mahtava kokemus paikan päällä, mutta levyllä vain kalpea, kylmäksi jättävä varjo. Tästäkin huolimatta kiekossa on sitä outoa nerokkuutta, joka syntyy parhaiden jammailusessioiden aikana, ja se on siksi kylmyydestäänkin huolimatta jollakin tapaa toistuvasti kiehtova.

Jiituomas


Takaisin - Kokoelmat - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - R - S - T - U - V - W - Demot

Experimental Structure is a recorded live improvisation performance from 2008. In addition to Noises of Russia’s own Gosha Solnzev, playin (and doing countless other things) are Nikolay Kalmykov (Hladna), M.M. (Kryptogen Rundfunk), Igor Potsukailo (Bardoseneticcube) and Evgeny Savenko (Lunar Abyss Deus Organum), with VJ Alco (video projection) and Grigory Glazunov (ODDDance Theatre & butoh dance). The beginning, with its small clangs and pronounced shouts is very strong. From this the show unfortunately devolves into various confusing parts, some of which (like a push-ups breathing style bit) do not work at all . Other parts are excellent, such as the fifth tracks New Orthodox Line style hypnotic segments, but the whole is just way too dissonant. One gets the feeling that it may have been a truly impressive gig for those who were present, but as a recording it is only a cold shadow of that. Despite that feeling, the album does show the strange brilliance which is born during the best jam sessions, and thus stays somehow constantly intriguing.

Jiituomas