Frozen Faces - Broken Sounds of a Dying Culture

Frozen Faces on yhtä kuin Lina Baby Dollin kokeellisempi ja jokseenkin meluistampi projekti Deutsch Nepalin sivussa. Projekti on ollut pienen yleisön suosiossa pienpainoksisine julkaisuineen mutta nyt puolalainen Wrotycz Records on päättänyt tuoda Frozen Facesin alkuajan materiaalia vuosikymmenen takaa uusille kuulijoille.

 

Artisti: Frozen Faces
Formaatti: CD
Levy-yhti÷: Wrotycz Records
Julkaisuvuosi: 2008

Kesto: 54:02

Kappaleita: 11

A5-pahvikansiin pakattu CD sisältää projektin ensimmäisen LP:n Broken Sounds of a Dying Culture (Entartete Musikk 1996) sekä kappaleet Over the Barricades ja Religion of Hate. Lina Baby Dollin kädenjäljestä ei voi erehtyä, ja vaikka materiaali on jokseenkin karkeampaa ja epätasaisempaa, on silti tämäkin silti hyvin Deutsch Nepal-maista. Itseasiassa levyltä löytyy jopa joitakin Deutsch Nepal-kappaleiden taustoja hieman eri tavalla käsiteltyinä. Levyn parasta antia ovat kuitenkin mielestäni levyn loppupäästä löytyvät mahtavan rujot voimaelektroniikkakappaleet, etenkin Never Trust Anyone.

Niille jotka pitävät Deutsch Nepalin rosoisimmasta materiaalista ja eivät vielä tunne Frozen Facesia tämä on ehdottomasti hankinnan arvoinen kuten ylipäätään kokeellisemman, oudomman ja karkeamman industrialin ystäville.

John Bj÷rkman

 


Takaisin - Kokoelmat - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - R - S - T - U - V - W - Demot
 

Frozen Faces equals Lina Baby Doll in a noisier and more experimental mood than with Deutsch Nepal. The project has had the appreciation of a small crowd and released small editions. Now, Polish label Wrotycz Records have decided to re-release some Frozen Faces-material from a decade back to a new generation of listeners.

The CD, packed in A5 covers, contains the first LP, Broken Sounds of a Dying Culture (Entartete Musikk 1996) as well as the tracks Over the Barricades and Religion of Hate. Lina´s style is unmistakable, and although the material is more rough and uneven, it is still very Deutsch Nepal-esque. In fact some of the tracks use the same backgrounds as some Deutsch Nepal-tracks. The best material, however, are the wonderfully dirty power electronics tracks at the end - especielly Never Trust Anyone.

Those who like the rougher end of Deutsch Nepal and are unfamiliar with Frozen Faces should definitely get this, as well as friends of more unpolished and experimental industrial in general.

John Björkman